Uitleg maandrapportage

Elke maand ontvang je van ons een maandrapportage met veel vaktermen die uitleggen hoe de maand ervoor gegaan is. We snappen dat deze vaktermen lastig zijn om te begrijpen wanneer je hier nog nooit eerder van gehoord hebt. Daarom hebben we hieronder een lijst opgesteld met de uitleg van deze vaktermen. Mis je er eentje? Laat het ons dan weten, dan voegen wij deze zo snel mogelijk toe!

Blog

Een blog is een informerend of inspirerend artikel dat online staat. Een blog kan geplaatst worden op de eigen website of extern. Wanneer deze extern wordt geplaatst met een link naar de website draagt dit bij aan de autoriteit van de website welke belangrijk is voor de Google Ranking. Hoe hoger de kwaliteit van de externe website en blog, hoe hoger de linkwaarde die wordt doorgegeven.

Conversie

Een conversie is de omzetting van een bezoek aan een website naar een bepaald doel, zoals het aanschaffen van een dienst of product en het invullen van het contactformulier. Deze zijn meetbaar en in te regelen als ‘doelen’ in Google Analytics.

CPC

Ook wel kosten per klik, het afrekenmodel voor online advertenties. De meest bekende vorm van afrekenen bij online adverteren en gaat op basis van kliks. Iedere keer dat de ingezette advertentie wordt aangeklikt zal er een bedrag moeten worden betaald door de adverteerder.

CTR

Ook wel de klikfrequentie. Hoe hoger de CTR, hoe meer mensen die de advertentie hebben gezien er ook op klikken. De CTR is ook een factor bij het bepalen van de kwaliteitsscore in Google AdWords. De CTR verhogen kan onder andere door de advertentie aantrekkelijker te maken voor de doelgroep.

Display advertenties

De advertenties die je tegenkomt op marktplaats of buienradar zijn display advertenties. Display advertenties zijn beeldadvertenties die geplaatst worden op verschillende websites of apps. De advertenties zijn te herkennen door korte video’s, vaak met bewegende tekst of een bewegende afbeelding.

Landingspagina

Een landingspagina is een pagina welke volledig geoptimaliseerd is voor een specifiek doel. Denk aan het invullen van een contactformulier of aanvragen van een offerte. Deze pagina’s hoeven niet per se worden opgenomen in de menustructuur, omdat deze zijn bedoeld om op te landen vanuit een campagne zoals Google Ads of Social Media Advertising. Een typische landingspagina is voorzien van een header afbeelding en pakkende tekst die aansluit op de zoek- en koopintentie van de bezoeker.

Linkbuilden

Linkbuilden is het plaatsen van backlinks naar een website, waardoor zoekmachines zoals Google deze website hoger zullen waarden in de zoekresultaten.

Remarketing

U herkent het vast wel. Je bent online wezen shoppen voor schoenen en vervolgens zie je deze overal terug op de websites die je daarna bezoekt. Dit wordt remarketing genoemd. Deze techniek zorgt dat eerder bekeken producten of diensten om uw aandacht vragen wanneer u de website verlaat. Remarketing kan tevens worden toegepast op social media kanalen zoals Facebook en Instagram.

SEO

Ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. Dit betreffen de gratis, organische zoekresultaten in Google. Er zijn verschillende factoren die van invloed zijn op de ranking waaronder de content, autoriteit en techniek van de website.

SEA/Google Ads monitoren en optimaliseren

SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit betreffen de betaalde zoekresultaten in Google. Er zijn verschillende soorten advertenties waaronder display (beeld) en search (tekstadvertenties).

Technische updaten on-site

Ook wel technische SEO genoemd. Dit is in feite het verbeteren van de technische aspecten van een website om deze onder andere gebruiksvriendelijker en beter indexeerbaar te maken. Dit draagt bij een aan betere ranking. Google vindt deze factor steeds belangrijker worden en is dus onmisbaar voor een hoge zoekwoordpositie.

Zoekwoordenonderzoek

Hierbij checken wij alle belangrijke categorieën en onderwerpen die relevant zijn voor je website. Vanuit dit zoekwoordenonderzoek kunnen wij SEO teksten schrijven, blogs publiceren en linkbuilden om met deze belangrijke zoekwoorden hoger in de zoekmachines terecht te komen.

Meer informatie over de maandrapportage? Neem dan contact met ons op!

Wil je meer informatie over de maandrapportage? Neem contact op via 085 0270 270 of stuur een mailtje naar contact@cherry-marketing.nl.

Wil je meer rendement uit je campagnes en deze uit besteden aan een specialist?

Schakel ons in. Wij nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek. Stuur ons je gegevens of bel ons.

BEL 085 0270 270

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches

SEA

Onze succesverhalen

Bekijk al onze cases

Meer pit nodig of gewoon nieuwsgierig?

Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via onderstaand formulier kan natuurlijk ook.