Ons doel met SEO? Hoger in Google dan jouw concurrent. Punt.

  • voortgang 4youwear

Actuele cijfers liegen er niet om, ruim 90% van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine. Bij smartphonegebruikers is dit percentage zelfs nog hoger! Deze mensen zijn op zoek naar de juiste informatie en graag snel.

Via Google vindt men een enorme schat aan waardevolle informatie. Het is essentieel om in al die informatie jouw website goed vindbaar te maken en te houden om vervolgens door de juiste opzet en de juiste content de juiste conversie (meer leads, orders, aanvragen) te behalen. Deze conversie bereik je door te investeren in diverse Online Marketing technieken, waarvan SEO (Search Engine Optimalisation) één van de belangrijkste is. SEO is het optimaliseren van een website, zodat deze hoog gaat scoren in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google. SEO is inmiddels een vak apart geworden, waarvan de resultaten met behulp van speciale software bijna dagelijks gemonitord, geanalyseerd en bijgehouden moeten worden.


Cherry is jouw SEO specialist

Een SEO-traject bij Cherry bestaat uit meerdere stappen. Onze SEO-specialisten gebruiken diverse SEO-technieken om je website goed vindbaar te maken én te houden in Google, met als doel: gerichte conversie. Cherry’s SEO-traject bestaat uit de volgende fases:

Fase 1: Nulmeting

Cherry start met een nulmeting. Met deze meting brengen we de huidige vindbaarheid van je website in kaart. De meting laat zien op welke zoekwoorden je goed scoort, op welke minder en waar de kansen op verbetering liggen. Daarnaast inventariseren wij ook je huidige backlinkprofiel en andere belangrijke technische aspecten, zoals de snelheid van je website.

Fase 2: Keyword Onderzoek

Door middel van ons uitgebreide keywordonderzoek wordt duidelijk op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt. De meest relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf worden door ons in kaart gebracht. Naast het zoekwoordvolume (het aantal keer dat men per maand op een zoekwoord zoekt) worden ook andere aspecten in kaart gebracht, zoals de ‘zoekwoordmoeilijkheid’. Oftewel: hoe groot is de concurrentie op dat woord?

Fase 3: Technische optimalisatie

Google streeft ernaar om haar zoekers naar de meest relevante en beste websites te sturen. Deze websites moeten niet alleen de juiste informatie bevatten, maar ook technisch goed in elkaar steken. Immers, naast de inhoud is ook het gebruiksgemak van groot belang. Denk hierbij o.a. aan de snelheid waarmee de website laadt, de aanwezigheid van orphan pages, niet-werkende links of een verkeerd ingevuld robots.txt bestand. Heb je deze zaken wel op orde, dan waardeert Google dit en heeft dit positieve invloed op je ranking.

Fase 4: Inhoud optimalisatie

Eerder noemde we het al: hoe relevanter de inhoud van een webpagina, hoe hoger de pagina scoort in Google. Wij zorgen er voor dat je website relevant wordt voor de daarbij behorende zoekopdracht. We maken conversiegerichte en unieke content voor je website. Veel websitehouders moeten eraan wennen om ons daarin de benodigde vrijheid te geven. Dat vertrouwen wordt echter zeker waargemaakt.

We zorgen er niet alleen voor dat het keyword op de juiste plaatsen en in de juiste hoeveelheid op je website vermeld staan. We zorgen er ook voor dat alle informatiebehoeftes van je websitebezoekers zorgvuldig worden ingevuld.

Fase 5: Linkbuilding

Linkbuilding is nog steeds een belangrijk onderdeel van SEO. Met een duidelijke linkbuildingstrategie zorgen wij voor kwalitatieve en relevante links van andere websites naar je website. Door de jaren heen hebben wij een groot en divers netwerk opgebouwd met partners waar wij links mogen plaatsen. Uitgangspunt is ten alle tijden kwaliteit en relevantie boven kwantiteit.


Waarom SEO uitbesteden?

Geen expertise in huis? Geen probleem
Er zijn genoeg redenen te noemen waarom je deze SEO werkzaamheden zou willen uitbesteden. SEO werkzaamheden zijn erg arbeidsintensief en complex. Natuurlijk kun je een eigen online marketeer in huis nemen, maar dit is een grote consistente investering. Het is niet alleen budgettair voordelig om een bureau als Cherry in te schakelen. Het blijkt ook dat onze uitgebreide expertise vele gunstige voordelen heeft. Met Cherry aan boord kun je je richten op jouw eigen bedrijfswerkzaamheden. Wij vullen jouw online marketing volledig in: van webdesign tot en met SEO.

Kwaliteit en ervaring
SEO is een continu proces, dat over een langere termijn intensief aandacht nodig heeft. Google past voortdurend haar richtlijnen aan voor het goed vindbaar zijn in de zoekmachine. Het kost de juiste inspanning om al deze ontwikkelingen bij te houden. Als SEO bureau zijn wij precies op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en voorkomen hiermee een investeringsafbreuk, bijvoorbeeld vanwege een daling in de ranking door het gebruik van de oude richtlijnen. Profiteer van onze update kennis en neem vandaag nog contact met ons over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Meer online succes?

We nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek. Stuur ons je gegevens via het contactformulier of bel ons.

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches

Online marketing.

Onze succesverhalen

Bekijk al onze cases

Meer pit nodig of gewoon nieuwsgierig?

Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via onderstaand formulier kan natuurlijk ook.