Branding begint met waar sta je en waar wil je heen?

Een goed product verkoopt zichzelf niet meer

Opvallen in een jungle aan communicatieboodschappen is zo gemakkelijk nog niet. Men wordt dagelijks om de oren geslagen met reclameprikkels, online en offline. En als je al goed gezien wordt, is het nog de vraag of jouw doelgroep jouw merk interessant genoeg vindt en overgaat tot de gewenste actie. Jouw merk, product of dienst moet voor jouw doelgroep namelijk een positief referentiekader hebben. Dit “positief laden van een merk” is een essentieel onderdeel van moderne marketing, branding genoemd.

Conversiegerichte branding verkoopt wél

Klanten hebben een voorkeur voor een merk dat zich onderscheidt en waarmee zij zich kunnen identificeren. Deze voorkeur wordt ingevuld met een branding strategie. Branding is meer dan het vermelden van een merknaam, bedrijfsnaam of logo. Goede branding laat zien waarom jouw bedrijf doet wat het doet. Het toont jouw onderscheidende visie en laat dat zien in alle mediavormen. Het werkt door in jouw huisstijl, in de kleuren van jouw bedrijf, in de kwaliteit van jouw product of dienst, in de content van jouw website of brochure, in je stand op een beurs en in de werksfeer van jouw bedrijf, om maar een paar voorbeelden te noemen. Cherry is volledig ingesteld om branding niet zomaar, maar conversiegericht uit te voeren. Die effectiviteit verkoopt wél.

Onze aanpak voor een effectieve branding bestaat uit drie bouwstenen: een eigen identiteit, een onderscheidend standpunt t.o.v. concurrentie en een juiste relevantie opbouwen bij jouw doelgroep.


Marktonderzoek voor heldere resultaten

Voordat Cherry begint aan de branding van jouw product, dienst of merk, doen wij een marktonderzoek. We bekijken en vergelijken jouw concurrentie en analyseren de kansen en bedreigingen. We verdiepen ons in je klantengroepen, zodat we precies weten hoe en waar we hen moeten aanspreken. Het marktonderzoek biedt de randvoorwaarden voor effectieve branding.

Strategie en concept

Zodra we de huidige situatie in kaart hebben gebracht, kunnen we aan de slag met de strategie en het concept die de basis gaan leggen voor het behalen van je gewenste marktpositie. Hierop ontwikkelt Cherry een strategisch en visueel concept waarbij de ontvanger, jouw potentiële klant, centraal staat.

Campagnes

Dit concept wordt vervolgens vertaald naar een effectieve campagne. De strategische communicatieboodschap wordt via de juiste crossmediale middelen aan de juiste doelgroep getoond en ons doel is daarbij dat er zo snel mogelijk de gewenste conversie ontstaat.

Wie werken aan je branding strategie?

Cherry werkt samen met de klant aan een conversiegerichte branding strategie. We communiceren veel met de klant over de voorgang van het traject. Deze mensen werken er aan jouw project:

  1. Opdrachtgever: jij weet welke marketingdoelstellingen je wilt bereiken
  2. Accountmanager & Strateeg die je helpt bij het bepalen van de positionering en (visuele) branding
  3. Ons team met Online Marketeers, Grafisch designers, Webdevelopers en Presentatie specialisten.

Branding is hét fundament waar je marktpositie en conversieratio op gebouwd is. Goede branding zorgt er niet alleen voor dat jouw merk een eigen identiteit ontwikkeld, maar geeft je onderscheidend vermogen ten opzichte van je concurrentie.

Succesvolle verkoop is het resultaat van conversiegerichte branding. 

Hoe creëert jouw merk meer voorkeur?

Stuur ons je gegevens via het contactformulier of bel ons.

Bel 085 0270 270

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches

Branding.

Onze succesverhalen

Bekijk al onze cases

Meer pit nodig of gewoon nieuwsgierig?

Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via onderstaand formulier kan natuurlijk ook.