Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Meer dan 90% van de Nederlanders gebruikt Google als zoekmachine, smartphonegebruikers gebruiken Google zelfs nog vaker. Deze mensen zijn op zoek naar de juiste informatie en graag snel. Met de gevonden resultaten komen ze niet verder dan de eerste pagina. Daarom moet jouw pagina geoptimaliseerd worden om hoger dan jouw concurrenten te komen in Google. In de wirwar van alle websites is het essentieel om jouw website goed vindbaar te maken en te houden, om door de juiste opzet en juiste content de juiste conversie (meer leads, orders en aanvragen) te behalen. Deze conversie bereik je door te investeren in diverse Online Marketing technieken, waarvan zoekmachineoptimalisatie (SEO) één van de belangrijkste is. SEO, Search Engine Optimalization, is het verbeteren van een website, zodat deze hoog gaat scoren in de organische, niet-betaalde zoekresultaten van Google. Dit is inmiddels een vak apart geworden, waarvan de resultaten met behulp van speciale software dagelijks gemonitord, geanalyseerd en bijgehouden wordt.

Cherry is jouw SEO specialist

Onze zoekmachineoptimalisatie specialisten gebruiken verschillende SEO-technieken om je website goed vindbaar te maken én te houden in Google, met als doel: gerichte conversie. Cherry’s SEO-traject bestaat uit de volgende fases:

Fase 1: Nulmeting

Cherry start met een nulmeting. Met deze meting brengen we de huidige vindbaarheid van je website in kaart. De meting laat zien op welke zoekwoorden je goed scoort, op welke minder en waar de kansen op verbetering liggen. Daarnaast inventariseren wij ook je huidige backlinkprofiel en andere belangrijke technische aspecten, zoals de snelheid van je website.

Fase 2: Keyword Onderzoek

Door middel van ons uitgebreide keyword onderzoek wordt duidelijk op welke zoekwoorden je doelgroep zoekt. De meest relevante zoekwoorden voor jouw bedrijf worden door ons in kaart gebracht. Naast het zoekwoordvolume (het aantal keer dat men per maand op een zoekwoord zoekt) worden ook andere aspecten in kaart gebracht, zoals de ‘zoekwoordmoeilijkheid’. Oftewel: hoe groot is de concurrentie op dat woord?

Fase 3: Technische optimalisatie

Google streeft ernaar om haar bezoekers naar de meest relevante en beste websites te sturen. Deze websites moeten niet alleen de juiste informatie bevatten, maar ook technisch goed in elkaar steken. Immers, naast de inhoud is ook het gebruiksgemak van groot belang. Denk hierbij o.a. aan de snelheid waarmee de website laadt, niet-werkende links of een verkeerd ingevuld robots.txt bestand. Heb je deze zaken wel op orde, dan waardeert Google dit en heeft dit positieve invloed op je ranking.

Fase 4: Inhoud optimalisatie

Eerder noemden we het al: hoe relevanter de inhoud van een webpagina, hoe hoger de pagina scoort in Google. Wij zorgen er voor dat je website relevant wordt voor de daar bijbehorende zoekopdracht. We maken conversiegerichte en unieke content voor je website. We zorgen er niet alleen voor dat het keyword op de juiste plaatsen en in de juiste hoeveelheid op je website vermeld staan. En we zorgen er ook voor dat de informatiebehoefte van je websitebezoekers zorgvuldig worden ingevuld.

Fase 5: Linkbuilding

Linkbuilding is nog steeds een belangrijk onderdeel van SEO. Met een duidelijke linkbuildingstrategie zorgen wij voor kwalitatieve en relevante links van andere websites naar je website. Door de jaren heen hebben wij een groot en divers netwerk opgebouwd met partners waar wij links mogen plaatsen. Uitgangspunt is ten alle tijden kwaliteit en relevantie boven kwantiteit.

Waarom de zoekmachineoptimalisatie uitbesteden?

Geen expertise in huis? Geen probleem

Er zijn genoeg redenen te noemen waarom je deze SEO werkzaamheden uitbesteed. SEO werkzaamheden zijn erg arbeidsintensief en complex. Natuurlijk kun je een eigen online marketeer in huis nemen, maar dit is een grote investering. Het is niet alleen financieel voordelig om een bureau als Cherry in te schakelen, onze uitgebreide expertise heeft vele voordelen. Jij richt je op je eigen bedrijf en wij vullen jouw online marketing volledig in: van webdesign en SEA tot en met SEO.

Kwaliteit en ervaring

SEO is een continu proces, dat over een langere termijn intensief aandacht nodig heeft. Google past voortdurend haar richtlijnen aan voor het goed vindbaar zijn in de zoekmachine. Het kost vele inspanningen om al deze ontwikkelingen bij te houden. Als SEO marketingbureau zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en voorkomen hiermee een investeringsafbreuk, bijvoorbeeld vanwege een daling in de ranking door het gebruik van de oude richtlijnen. Profiteer van onze actuele kennis en neem vandaag nog contact met ons op over wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

Wil je hulp van een specialist bij jouw online marketing?

Cherry kan dit realiseren. Wij nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek om de online marketing mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken. Bel ons gerust!

Neem contact met ons op

Contact