Een advertentie moet doeltreffend zijn

Advertenties kennen we in vele vormen. Van hele kleine zogeheten IM’s in het plaatselijke krantje tot pagina vullende advertenties in een landelijk dagblad. Ook online zijn er allerlei soorten (statisch of animated) en maten: van topbanners tot en met leaders, footers en coverbanners. Ook op allerlei social media platforms kennen we betaalde vormen van adverteren. Een andere, populaire variant is de advertorial: een advertentie met een licht-redactionele inhoud.
Maar online of offline, groot of klein, bewegend of niet, wil je een advertentie laten maken, dan luidt de eerste vraag: wie ziet de advertentie en wat is jouw doel ermee?

Aantrekkingskracht

Als het doel eenmaal vastgesteld moet er een beeldconcept komen, een idee. Natuurlijk zodanig goed, dat de aandacht van de doelgroep erdoor wordt getrokken. Niet alleen door de grafische kracht ervan, maar ook door pakkende headings, goede teksten en een goede, vertrouwde uitstraling. Dit spreekt eigenlijk voor zich. Toch is het maken van een goede advertentie een vak apart. Het moet een bepaalde mate van verleiding in zich hebben, belangstelling opwekken en als digitale variant stimuleren in een doorklik naar het juiste online conversie-traject.

De juiste formats, pixels en route

Als eerder gezegd, ze zijn er in allerlei maten. Bij grafische uitgeverijen luistert de juiste technische opmaak van de advertentie nogal nauw. Maar dat geldt zeker voor het aanleveren van advertenties op websites. Bij webbanners tellen niet alleen de juiste pixelverhoudingen mee, maar bijvoorbeeld ook de grootte van het bestand en de routing van de call-to-action, al dan niet gemonitord door onze online marketeers. 
Cherry houdt een bibliotheek bij van alle betreffende opmaakspecificaties en levert tijdig de advertentie in het juiste format aan bij de betreffende media-manager van de uitgever of platform.

Advertentiebeleid en mediabemiddeling

We kunnen je helpen met je advertentiebeleid en bemiddelen bij de media-inkoop. Samen stellen we daartoe een kalender op met een strakke planning voor de geldende aanlever deadlines. Per periode stellen we de thema’s vast en bereiden we de advertenties in het juiste format voor. Op eenvoudige wijze kan de boodschap of de aanbieding gewisseld worden. Via een gemeenschappelijke beeldbank houd jij beschikking over alle varianten. Dat werkt wel zo prettig.

Wil je advertenties die doel treffen?

Stuur ons je gegevens via het contactformulier of bel ons.

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches

Print & Design.

Onze succesverhalen

Bekijk al onze cases

Meer pit nodig of gewoon nieuwsgierig?

Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via onderstaand formulier kan natuurlijk ook.