Project Description

Morelisse

Morelisse is een bekend begrip in Amersfoort. Het sfeervolle familiebedrijf begon ooit als lampenwinkel en groeide uit tot de luxe beeld- en geluidwinkel voor het hogere segment van vandaag. Het bedrijf is van generatie op generatie doorgegeven en heeft daardoor haar befaamde welkom-gevoel weten te behouden.

‘Thuiskomgevoel’ overbrengen in een website

Een dergelijk ‘thuiskomgevoel’ is in de huidige, snelle maatschappij niet altijd vanzelfsprekend. Klanten van Morelisse komen ‘thuis’ als ze op bezoek gaan. Er staat een heerlijke échte barista-koffie klaar en de gezellige huiskamersetting in de winkel doet klanten direct ontspannen.

Dit gevoel wilde Morelisse ook overbrengen op hun website. De nieuwe website moest passen bij deze tijd en de merkidentiteit van Morelisse. Behalve het ontwerpen en bouwen van de website, heeft Cherry ook de zoekmachine optimalisatie opgepakt.

Eerst inventariseren, dan pas bouwen

Nadat de accountmanager (Jennifer), Ramon en Anneke elkaar de hand geschud hadden, is de projectuitvoerende (Danielle) langsgegaan voor een inventarisatie gesprek en het maken van kwalitatieve foto’s. In dit gesprek is er gekeken naar het merkconcept van Morelisse en het doel van de website.

De doelstelling bepalen

Voor Morelisse is het belangrijk dat de website vooral aanspoort om de fysieke winkel op te zoeken. De webshop die achter de website hangt is er voor het gebruikersgemak. Sommige mensen weten al wat ze willen en hoeven daarvoor niet naar de winkel te gaan. Dit geldt echter niet voor het grootste deel van de doelgroep: zij willen zien, horen en beleven voordat ze een aankoop doen. Daarnaast weten de medewerkers van Morelisse als geen ander hoe zij hun klanten moeten adviseren in een succesvolle aankoop.

Nauw samenwerken leidt tot een prachtig resultaat

Met het warm- welkom gevoel en de hoogwaardige service van Morelisse in het achterhoofd is Cherry begonnen met het ontwerpen en bouwen van de nieuwe website. Dit is in goed overleg met Morelisse gegaan. Via diverse evaluaties en de vele contactmomenten tussen de opdrachtgever en uitvoerder is er uiteindelijk een prachtig resultaat ontstaan.
Na de laatste technische installaties van Marnick en wederzijdse goedkeuring is de nieuwe website van Morelisse live gezet. Vanaf dat moment zijn Wouter en Sander begonnen met de zoekmachineoptimalisatie van Morelisse, om ervoor te zorgen dat Morelisse goed vindbaar is in de omliggende omgeving.

Live! Dat vieren we met kersentaart

Om te vieren dat de website succesvol opgeleverd is, zijn Jennifer en Daniëlle nog een keer langs geweest bij Morelisse met kersenvlaai. Maar vooral vanwege de gezelligheid en lekkere koffie bij Morelisse.

Uitleg gebruik CMS systeem

Morelisse is tijdens het opleveren tevens begeleid in het beheren van de webshop met het CMS. Er is uitgelegd hoe zij zelf producten kunnen toevoegen, prijzen moeten aanpassen etc.

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches