Comfort Bouwblok is een uniek bouwblok gemaakt van Neopor (versterkt piepschuim) waar huizen mee gebouwd kunnen worden. Door de noppen lijken de blokken op legosteentjes die op elkaar gestapeld worden. Grote voordelen zijn de hoge isolatiewaarde, lage bouwkosten, eenvoud en 100% recyclebaar.
In het kort
- Branding
De opdrachtgever – zelf ook aannemer geweest – heeft dit bestaande concept verder doorontwikkeld. De verkoop komt langzaam op gang, maar een grote doorbraak ontbreekt nog. Aan Cherry de vraag om dit product met een goed verhaal beter te presenteren in de markt. De huidige naam “Passief Bouwblok” had buiten de bouw een negatieve passieve houding en daarom is de naam, op verzoek van Cherry, aangepast naar Comfort Bouwblok.
- Storytelling
Als de boodschap wordt overgebracht in een verhaalvorm, is de kans groter dat de boodschap blijft hangen. Het verhaal van Comfort Bouwblok is gebaseerd op de huidige woning- en energiecrisis. De maatschappelijke noodzaak om sneller en duurzamer te bouwen is groot. In deze storytelling hebben we de noodzaak en de oplossing aan elkaar geregen. “Nu moet het, nu kan het… goedkoper, sneller én beter bouwen”.
- Marketing
In de brainstormsessie met de klant zijn 3 verschillende doelgroepen bepaald. Iedere doelgroep heeft eigen belangen en daarom is de benadering per doelgroep op maat geschreven voor de marketing.
Uitgevoerde werkzaamheden
- Concept & beeldredactie
- Drukwerk
- Campagnes
- PowerPoint presentatie
- Standbouw
- Bedrijfsinterieur