Keyword onderzoek

Besteed je keyword onderzoek uit

Een professioneel zoekwoorden onderzoek is essentieel voor een dominante positie in Google en/of het opzetten van een winstgevende Adwords campagne. Krijg inzage in welke zoekwoorden jouw doelgroep in Google gebruikt op zoek naar de juiste informatie.

Een minimaal verschil in zoekterm kan een groot verschil in vindbaarheid betekenen

Het bepalen van de juiste zoektermen is essentieel. Wat voor jou een vanzelfsprekend zoekwoord is, kan voor een ander een ander woord zijn. Een klein verschil in de term, bijvoorbeeld het gebruik van een synoniem, kan een groot verschil in de vindbaarheid van jouw website betekenen. Wij bieden jou inzicht in die specifieke zoektermen die jouw doelgroep gebruikt. Daarnaast levert dit specialistisch keyword onderzoek nog meer op:

  • Leer waar jouw doelgroep exact op zoekt, i.p.v. waar jij denkt dat ze op zoekt. Deze informatie vormt de basis voor de ideale indeling en content van jouw website
  • Krijg inzage welke zoekwoorden ook door concurrenten wordt gebruikt
  • Krijg inzage in de ‘cost per click’ van relevante zoekwoorden
  • Direct een betrouwbaar fundament voor je SEO-, SEA-, en content strategie
  • Een heldere onderverdeling van long-tail en short-tail zoektermen

Fase 1: Divergeren van zoekwoorden

Een keyword onderzoek bij Cherry bestaat uit twee delen. Eerst wordt er gezocht naar een breed scala aan relevante zoekwoorden. Dit noemen wij divergeren. De specialist werkt met diverse geavanceerde programma’s, waarmee zoekwoord-ideeën opgedaan worden. De Online Marketing expert scant de woordsuggesties op o.a. zoekvolume en moeilijkheidsgraad.

Fase 2: Convergeren van zoekwoorden

Zodra de specialist een grootschalige groep zoekwoorden heeft verzameld, zal hij bepalen welke zoektermen er daadwerkelijk voor jouw doeleinden relevant en het meest kansrijk zijn. Diverse factoren worden tegen elkaar afgewogen. Zoals clickfrequentie, de mate van concurrentie en het zoekwoordvolume. Deze fase bestaat noemen we convergeren. Beide fasen moeten met elkaar doorlopen worden om uiteindelijk tot een goed vindbare en maximaal relevante website te komen.

Wat kost een key-word onderzoek?

De kosten voor het uitvoeren van een grondig en betrouwbaar keyword onderzoek variëren. Het ene onderzoek is arbeidsintensiever dan het andere onderzoek. De kosten voor zo’n onderzoek hangen o.a. af van het aantal relevante onderwerpen, de focus op long-tail of short-tail zoekwoorden en in welke talen je het keyword onderzoek wilt ontvangen. En net zo belangrijk: betreft het een webshop of een diensten website?

Cherry ontzorgt je in het gehele Online Marketing traject

Wil je meer ondersteuning? Dat kan! Cherry biedt een breed scala aan Online Marketing diensten. Van Search Enging Optimalisation (SEO), Google Ads (SEA) tot aan het opzetten en uitvoeren van je content marketing.

Wil je hulp van een specialist bij jouw online marketing?

Cherry kan dit realiseren. Wij nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend adviesgesprek om de online marketing mogelijkheden voor jouw bedrijf te bespreken. Bel ons gerust!

Neem contact met ons op

Contact