What a wonderful World

Offline marketing Online marketing

De beste ijskunstenaars ter wereld komen naar Zwolle. In een grote vrieshal gaan ze aan de slag met 275.000 kilo ijs en 275.000 kilo sneeuw. Zij vertalen het thema “WHAT A WONDERFUL WORLD” in een magische wereld van sneeuw- en ijssculpturen tot wel 6 meter hoog. Het Nederlands IJsbeelden Festival is een uniek winter-evenement voor jong en oud en trekt ongeveer 120.000 bezoekers. Cherry was verantwoordelijk voor de grafische vormgeving, offline- en online marketing.

In het kort

  • Grafische vormgeving

Zodra het thema is bedacht, volgt de grafische vormgeving van het festival. In alle uitingen, zowel offline als online, moet het festival eenduidig en herkenbaar zijn. Het is de basis voor de vormgeving voor signing, banners, advertenties, social media, enz.

  • Offline marketing

Voor de signing op locatie hebben wij diverse doeken en bewegwijzering gemaakt. Langs de snelweg staat een grote trailer met een reclamedoek voor het IJsbeelden Festival. Ook in diverse kranten en bladen zijn onze advertenties terug te zien. De horeca is aangekleed met mooie winterse sfeerbeelden van vrolijke mensen, glühwein, appeltaart en warme chocolademelk.

  • Online marketing

Hier lag onze grootste uitdaging! Met een groot budget waren wij verantwoordelijk voor de verkoop van 55.000 kaarten in 3 maanden tijd. We hebben ingezet op Google SEO en SEA, Facebook, Instagram en periodieke nieuwsbrieven. Met behulp van een online dashboard dat speciaal voor IJsbeelden is ontwikkeld, konden we in één oogopslag alle communicatiekanalen monitoren en aansturen op basis van de resultaten. De doelstelling is (uiteraard) ruim behaald door Cherry!

Uitgevoerde werkzaamheden

  • Grafische vormgeving
  • Beeld- en tekstredactie
  • Drukwerk
  • Offline- en online marketing
  • Social media

Samen de mogelijkheden bekijken?

Dat kan! Neem contact op met Martin

Contact