Project Description

De marketing strategie die Transect aan dominantie in Google hielp

Transect is een hoogwaardige speler in de markt van archeologisch onderzoek. Toch bleek haar bekendheid nog wel een duwtje de goede kant op te kunnen gebruiken. In samenwerking met Cherry is het archeologisch bedrijf actief aan de slag gegaan met haar online zichtbaarheid en al spoedig werden de eerste goede resultaten behaald.

De strategie voor online dominantie

De samenwerking tussen Transect en Cherry moest het archeologisch adviesbureau een dominantere positie in de markt opleveren. Zo’n uitdaging vereist een ijzersterke strategie. Samen met Transect is Cherry gaan kijken naar de huidige positie van Transect. Welke uitstraling heeft het bedrijf? Hoe goed is ze vindbaar in Google?

De nulmeting als basis voor het concrete stappenplan

Onze Online Marketeers hebben aan de hand van een nulmeting een concreet stappenplan uitgewerkt. De nulmeting toonde aan dat er kansen zaten in het optimaliseren van de branding, de website en de vindbaarheid in Google. Cherry is dan ook begonnen met het uitwerken en bouwen van een nieuwe, passende website. En is daarna begonnen met zoekmachineoptimalisatie.

Een nieuwe, passende website

Met de wensen van Transect in het achterhoofd heeft Cherry een nieuwe website gebouwd, die diende als fundament voor de later in te zetten zoekmachinemarketing (SEO) strategie.

De toename van 1600% op het aantal vertoningen is geen toeval

Al na enkele maanden samenwerking met Cherry bereikte Transect een toppositie in Google op de termen: ‘archeologisch onderzoek’ en ‘archeologisch adviesbureau’. Het aantal vertoningen steeg met 1600%. Deze positieve ontwikkelingen vormen het gevolg van een van te voren goed opgezette online marketing strategie.

De marketing strategie die Transect aan dominantie in Google hielp

Uitvoerig Keyword onderzoek gaf inzage in welke zoektermen belangrijk zijn voor het aantrekken van prospects voor Transect. Een lijst met vak gerelateerde zoektermen waar maandelijks vele belangstellenden naar zoeken via Google. Uit deze lijst is in samenwerking met Transect een selectie woorden genomen die de basis voerde voor Google Ads en SEO.

GoogleAds

De lopende Adwords campagne van Transect nam een hoog budget in beslag, terwijl het aantal clicks beperkt was. Cherry nam de campagne in beheer en werkte aan het verbeteren van de conversieratio; de kosten per klik zijn binnen een jaar verlaagd met ruim 20% en de totale kosten per maand met 35%.

SEO campagne

We zijn gestart met het optimalisatie proces op basis van een vast aantal uren per maand en hebben maandelijks diverse optimalisatietechnieken ingezet om de site steeds beter te laten ranken op de gekozen Keywords.

Sterke positionering

De toppositie in Google levert een ‘Top of Mind’ positie op bij de doelgroep. Transect wordt inmiddels ook online als autoriteit op het vakgebied gezien.


Bekijk website

Wil ook jij meer conversie, aanvragen, telefoontjes of potentiële klanten door zoekmachine optimalisatie?

Laat ons je adviseren. Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact met je op voor een afspraak. Je kunt ons natuurlijk ook gewoon telefonisch bereiken

BEL 085 0270 214

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches