Passion for Asian food cultures

Offline marketing

Dasselaar is een groothandel in Aziatische voedselproducten voor professionele keukens en restaurants. Wat 70 jaar geleden begon met het leveren van eieren is uitgegroeid tot een compleet assortiment van vers, diepvries, droogwaren en non-food producten.

In het kort

  • Branding

Dasselaar is klein begonnen en uitgegroeid naar een complete groothandel door de vraag naar een breder assortiment van Aziatische voedselproducten. Deze bedrijfsgroei van vraag en aanbod was niet gebaseerd op merkstrategie en liep uiteindelijk vast. De ontwikkeling van eigen merken moest meer aandacht krijgen en bovendien moest de gehele branding naar een hoger niveau getild worden. De bedrijfsnaam “Dasselaar Grootverbruik” is op verzoek van Cherry veranderd in “Dasselaar Asian Food”.

  • Storytelling

Bij Dasselaar werken meer Aziaten dan Europeanen. De passie en trots voor kwalitatieve Aziatische producten is heel erg hoog binnen de organisatie. De klantrelaties met de Aziatische horeca is gebaseerd op vertrouwen, persoonlijk contact en wederzijds respect voor cultuur. Dasselaar gaat verder dan het leveren van een zak rijst. Deze interne bedrijfscultuur heeft Cherry omgezet naar externe communicatie. “Passion for Asian food cultures” waarbij niet het product, maar de eindgebruiker in beeld wordt gebracht. In vergelijking met de concurrentie is dat nooit eerder gedaan.

  • Marketing

De kenmerkende rood/gele uitstraling en foto’s zijn doorgevoerd in alle uitingen zoals website, drukwerk en signing aan het pand en vrachtwagens. Dasselaar Asian Food is een merk geworden!

Uitgevoerde werkzaamheden

  • Branding & storytelling
  • Modernisering van logo & huisstijl
  • Tekstschrijven en beeldredactie
  • Website
  • Signing pand en vrachtwagens
  • Actiefolders

Bekijk de website

Samen de mogelijkheden bekijken?

Dat kan! Neem contact op met Martin

Contact