Redesign je website elke 2 jaar

2019

Redesign je website regelmatig (elke 2 jaar)

Bij websites is achterover leunen geen optie. Heb je jouw CMS aan de achterzijde van jouw website helemaal op orde, komt er na een tijdje alweer het advies om aan de voorzijde ervan te werken aan een redesign! Met redesign bedoelen wij “slechts’ het restylen van de voorkant, niet het opzetten van een volledig nieuwe website.

Waarom een redesign van jouw website?

Een belangrijk argument om een redesign NIET te doen is natuurlijk de bijbehorende kosten en moeite. En dat is ook zo. Maar niemand kan dit argument lang volhouden, want zeker in de digitale wereld is stilstaan achteruit gaan.

Misschien geven de onderstaande argumenten je net dat zetje om kritisch te kijken naar jouw huidige webprestaties en om WEL tijdig je website te redesignen.
1. Trends zijn er altijd, in elke branche
Wat mode is, blijft lastig uit te leggen. Dat mode bestaat, dat is een feit. Elke doelgroep en elke zakelijke bedrijfsbranche heeft haar eigen stijl-ontwikkeling. Smaken veranderen en ook technische ontwikkelingen bepalen populaire stijl-trends.

2. Blijf de concurrentie in elk geval met een paar muisklikken voor
Klanten en prospects hebben razendsnel door of jouw bedrijf een voorloper of een volger is. Zij zijn het gewend om het aanbod in de markt te vergelijken met slechts een paar muisklikken. Zo vormen ze zich achter een beeldscherm een mening om wel of niet met jou verder in zee te gaan. Neem dus absoluut regelmatig de online status van jouw concurrentie mee in de keuze om jouw website in elk geval regelmatig aan de voorkant aan te passen

3. Ben je ook online wie je in het echt bent?
Iedereen is anders en iedereen verandert. Past jouw huidige webdesign nog steeds bij wie je nu bent of bij wie je wilt zijn? Ben je echt niet veranderd de laatste tijd? Vast wel. Kijk regelmatig in de spiegel van jouw eigen bedrijfsidentiteit en laat jouw website daarop naadloos aansluiten. Wat “live” veranderd is, moet dat ook online zijn en vice versa. Goede klanten kunnen een bron van inspiratie zijn om aan te geven waarin je (ten goede) veranderd bent.

4. Actuele content zegt heel wat over je
Actuele content plaatsen vereist nogal wat redactioneel vakmanschap. Wie schrijft die blijft, is een spreekwoord dat relevanter is dan ooit. Het schrijven loont zeker de moeite: Google waardeert dit in ranking, maar belangrijker: jouw klanten zien dat je bovenop de ontwikkelingen zit. Wij merken dat een redesign onze klanten aanmoedigt nog meer structureel zelf ‘de pen te pakken’ of met behulp van onze copywriters de content goed bij te houden. Want bij een redesign hoort ook het toepasbaar maken van de meest recente mogelijkheden van contentmanagement en de online verspreiding ervan (de deelbaarheid).

5. Zoekmachines, webbrowsers, uw doelgroep: iedereen wil het gebruiksvriendelijker
Veranderende technische eisen van Google, webbrowsers die wijzigen, klanten die sneller hun mobiel pakken dan hun PC, nieuwe informatie die je zelf (nog) meer de aandacht wilt geven, het vereenvoudigen van jouw navigatiemenu, kortom: jouw website te laten voldoen aan de nieuwste technische eisen en haar continu gebruiksvriendelijker voor jouw klanten maken is misschien wel de beste reden om regelmatig een redesign door te voeren.


Terwijl wij soepel het redesign verzorgen, gaat jouw online business gewoon door

Met een goed onderhouden CMS, betekent een redesign slechts een restyling van de voorzijde van jouw website. Natuurlijk kijk je daarbij kritisch naar de huidige structuur (sitemap en wireframes), maar dat is relatief eenvoudig via het CMS bij te stellen. Achter de schermen wordt de nieuwe voorzijde opgezet, terwijl de huidige website gewoon doorloopt. Zijn de aanpassingen eenmaal goed getest, dan wordt de website overgezet op de geredesignde versie. Je bent dan weer helemaal bij en -als het goed is- weer een stapje verder dan de concurrentie.
Zo eenvoudig gaat dat met Cherry marketing.

Teddie
Contact