Google Shopping uitbesteden

Voor elke e-commerce website is een geoptimaliseerde Google Shopping campagne onmisbaar. Het is de ideale manier om je producten onder de aandacht te brengen via Google Adwords (SEA). Een geoptimaliseerde Google Shopping campagne bespaart geld en verhoogt het rendement van jouw SEA advertentiebudget.

Wat is Google Shopping?

Beschouw Google Shopping als een online etalage waarin je jouw producten kunt presenteren. Mensen die in Google zoeken naar een bepaald product krijgen aan de hand van hun zoekopdracht via Google Shopping relevante afbeeldingen en productinformatie te zien.

Als je de product feed van jouw website goed hebt in gesteld, staan ook jouw producten in die etalage. De consument kan daardoor in Google al direct het productaanbod en de prijzen vergelijken. En, niet onbelangrijk, doorklikken en afrekenen.


Gebruikers met hoge koopintentie

Google Shopping biedt je de mogelijkheid om je gehele assortiment onder de aandacht te brengen bij mensen met een hoge koopintentie. Deze doelgroep heeft van te voren al bepaald waar zij naar op zoek zijn en zoeken via Google naar de juiste aanbieder. Google Shopping zorgt er dus niet alleen voor dat je click percentage behoorlijk omhoog gaat, ook je leads zijn kwalitatiever.

Loop geen klanten mis

Om jouw producten goed vindbaar te maken in de Google Shopping resultaten is het van belang dat je product feed van hoge kwaliteit is. Oftewel de door jouw ingevoerde informatie over de producten die je aanbiedt moet compleet zijn. Dit doe je via je Google Merchant account. Google leest de door jou ingevoerde product feed en koppelt deze vervolgens aan relevante zoekopdrachten.

Voorkom fouten en maak niet onnodig hoge AdWords kosten!

Doordat de ‘spelregels’ van Google regelmatig wijzigen, is het lastig voor ondernemers om continue te voldoen aan de eisen. We zien vaak dat ‘webshop-houders’ ons pas inschakelen nadat ze zelf al zijn begonnen met het invullen van hun online marketing strategie. Er staat dan dus al een basis, maar daar staan al te vaak instelfouten in, die grote gevolgen hebben voor de effectiviteit van de online marketing.

Zo zien we dat het Google Shopping account vaak verkeerd ingesteld is, waardoor er onnodig hoge AdWords kosten gemaakt worden. We komen dan ook regelmatig verkeerd ingevoerde afbeeldingen tegen, bijvoorbeeld een afbeelding waar het product niet goed op te zien is. Zo kunnen we nog genoeg ‘instelfouten’ benoemen, zoals een trage bestemmingspagina of verkeerde producttitels.


Besteed je Google Shopping campagne uit aan Cherry

Voorkom deze fouten en blijf het algoritme van Google voor! Besteed je Google Shopping uit aan de specialisten van Cherry. Enkele voordelen op een rijtje:

  • Bereik zoekers met een hoge koopintentie
  • Betaal per click en niet per weergave
  • Bepaal zelf je budget en ga daar niet overheen
  • Weet precies wat je campagne jou oplevert
  • Verbeter de productinformatie op je eigen website

Werk je al met Google Shopping, maar wil je betere resultaten?

Laat ons vrijblijvend jouw campagne analyseren. Ook als je nog niet bent begonnen met Google Shopping – en dat wel wilt – kun je bij Cherry terecht.

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches

SEA

Onze succesverhalen

Bekijk al onze cases

Meer pit nodig of gewoon nieuwsgierig?

Jouw marketing uitbesteden? Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via onderstaand formulier kan natuurlijk ook.