Hoe kom ik op positie 1 in Google?

Deze vraag speelt bij de meeste ondernemers al sinds de opkomst van Google als de meest populaire zoekmachine. Want bovenaan in Google staan betekent meer kans op zakendoen!

Een stapje terug in de tijd

Met de opkomst van Google ontstond een hele industrie die erop gericht was om met behulp van zoekmachineoptimalisatie zakelijk voordeel te genereren voor bedrijven. Websites werden aangepast aan de criteria die Google stelt, met zo mogelijk ook technieken om Google te ‘foppen’. Eén fopklassieker is het toevoegen van onzichtbare woorden in de achtergrond van de website. Een andere is ontzettend veel back-links op te kopen. Deze foptechnieken werken allang niet meer. Sterker: ook jongere, meer officiële technieken voor optimalisatie zijn niet meer effectief.

Zoekmachine-technologie anno 2019

Inmiddels zijn we jaren verder en domineert Google nog steeds de informatiemarkt.
Omdat Google kwaliteit van informatie als prioriteit heeft, werkt Google continue door aan verbetering van de ‘zoekresultatenpagina’. Zij kiest in geval van onbetaalde optimalisatie (SEO) voor de meest relevante websites op de eerste posities. Ze kijkt daarbij verder dan de SEO-instellingen. De ranking van zoekresultaten is inmiddels ook gebaseerd op een mix van betaalde advertenties (SEA), lokale zoekresultaten en onbetaalde advertenties (generieke zoekresultaten). Technisch nemen bij Google inmiddels kunstmatig intelligente (AI) robotmachines het roer over, die zelfstandig razendsnel leren van ons zoekgedrag. Niet wij als internet-gebruikers geven de gewenste antwoorden straks, maar dit soort AI ‘rankbrain’machines op basis van gewenste en meest voorkomende relevantie.

Als je tegenwoordig “hoog in Google” wilt staan, betekent dat, dat je met de totale Google-mix aan de slag moet.

Op ons Cherry Marketing Event van 6 juni 2019 legden we de deelnemers uit hoe nu en in de toekomst jouw vindbaarheid bij Google er uit moet zien. Bekijk de onderstaande video eens voor een korte impressie hiervan met betrekking tot het opzetten van een optimale vindbaarheid.
Andere voorwaarden zoals een goed design, een goede user experience en kennis over de menselijke emoties van de gebruikers behandelen we in andere blogs. Volg ons gewoon!


Wil je meer weten over Google marketing?
Of wil je jouw online marketing compleet uitbesteden?

Neem dan gewoon contact met ons op. Elke goede samenwerking begint met een leuke kennismaking. Bel onze collega Naual vandaag nog en we maken graag een vrijblijvende afspraak. Een berichtje daarvoor sturen via ons contactformulier kan natuurlijk ook.

Categorieën.

Waarom Cherry.

  • Conversiegerichte werkwijze
  • Direct persoonlijke support
  • Juiste mix van online én offline communicatie
  • Voor elke onderneming een aanpak op maat
  • Ervaren in een grote diversiteit branches